Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Autismespectrumstoornissen --- Leerstoornissen --- Ergotherapie
Choose an application
Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Groepsplan Gedrag is een praktisch boek voor leraren en begeleiders in het primair onderwijs die gedragsproblemen in de klas willen voorkomen en aanpakken. Het hart van het boek bestaat uit het Groepsplan Gedrag: een formulier met concrete en praktische aanwijzingen voor de manier waarop de leraar omgaat met de verschillende onderwijsbehoeften van de leerlingen in de groep, zodat ieder kind de aandacht en ondersteuning krijgt die het nodig heeft.Net als in de vorige drukken is er aandacht voor groepsvorming, groepsdynamiek, sociaal-emotioneel leren en handelingsgericht werken, en komen er interventies voor leerlingen en strategieën voor leraren aan bod.
Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- didactiek --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- groepsdynamica --- groepsvorming --- gedragspsychologie --- Gedragsstoornissen ; onderwijs
Choose an application
Leerkrachten en leerlingbegeleiders ervaren dat de hulpvragen van leerlingen in aantal en complexiteit toenemen. Dat houdt in dat er ook op dit vlak een steeds sterker appèl wordt gedaan op de deskundigheid en de begeleiding door onderwijsgevenden. Omdat de diagnostiek rond leer- en gedragsproblematiek steeds fijnmaziger wordt, is het voor de leerkracht vaak lastig te beoordelen wat hij of zij met de hulpvraag van de leerling kan en moet doen. Deze uitgave is een handig boek voor alle mensen die werken in het onderwijs. In 26 overzichtelijk gestructureerde hoofdstukken worden de meest voorkomende specifieke hulpvragen van leerlingen kort en helder beschreven. Er worden ook praktische handelingsadviezen voorzien.
Leerstoornissen. --- Gedragsstoornissen --- Onderwijs. --- eetstoornissen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- persoonlijkheidsstoornissen --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Gedragstherapie ; kinderen --- Psychische stoornissen ; kinderen --- 464 --- leerproblemen --- psychosociale problemen --- gezondheidsproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Kwaliteitszorg --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerproblemen --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Eetstoornissen --- Leerstoornissen; kinderen --- Gezondheid --- Orthopedagogie --- 376 --- Leerstoornissen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Behavior disorders in children --- Behavior therapy for children --- Apprenticeship programs --- PXL-Education 2013 --- ontwikkelingsstoornissen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Concentratieproblemen --- ADHD --- Autisme --- MCDD --- PDD-NOS --- Epilepsie --- Hemiplegie --- Developmental Coordination Disorder --- Gilles de la Tourettesyndroom --- Dyslexie --- Faalangst --- Hoogbegaafdheid --- Angsten --- Zelfverminking --- Borderlinestoornis --- Depressie --- Hechtingsproblemen --- ODD --- Schizofrenie --- Dyscalculie --- Angst --- Concentratieprobleem --- Eetstoornis --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Hechtingsprobleem --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Zittenblijven blijkt volgens onderzoek minder effectief dan verondersteld. De praktijk van het zittenblijven moet dan ook op elke school in vraag gesteld worden. Doel is zittenblijven op termijn te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken. Het boek biedt daartoe een mix van wetenschappelijke kadering, ondersteunende fiches, instrumenten en inspîrerende praktijkverhalen.
Zittenblijven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Zittenblijvers --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Secondary education --- zittenblijven --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Leermoeilijkheden --- 464 --- Resultaten en selectie --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- onderwijsleerprocessen --- zittenblijvers
Choose an application
Bij een leerprobleem is er vaak sprake van een "motorische blokkade". Het kind weet wel wat het moet doen of antwoorden, maar krijgt het niet op papier gezet. De leerling kan dus zijn volledige potentieel niet laten zien. Het INPP-bewegingsprogramma, dat je dagelijks met de hele klas kan uitvoeren, biedt voor veel kinderen een antwoord. De leerlingen die niet schoolrijp zijn of leerproblemen hebben, oefenen zo de basisvaardigheden om tot leren te komen zonder dat ze uit de klas moeten worden gehaald. Via de motorische weg worden de cognitieve functies ondersteund. Kinderen moeten immers eerst hun bewegingen leren controleren, alvorens ze kunnen stilzitten, schrijven, lezen, ...
Bewegingsopvoeding. --- leerproblemen --- Primary education --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- neuromotorische stoornissen --- Bewegingsopvoeding --- #PBIB:+105.61 --- lichamelijke vaardigheden --- motoriek --- ontwikkelingspsychologie --- neuromotoriek --- screeningsmethoden --- 415.3 --- emotionele intelligentie --- didactiek --- sociale vaardigheden --- 464 --- Motorische ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Bewegen --- Lichamelijke ontwikkeling --- 796.012 --- Leerstoornissen --- Testen --- Neuromotorisch ontwikkelingsprogramma --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2014 --- motorische ontwikkeling --- cognitieve functies --- bewegingsprogramma's --- screening --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- dyspraxie --- Beweging --- Onderwijsmethode --- Leerstoornis --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.
Secondary education --- onderwijsbeleid --- zittenblijven --- Primary education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- Zittenblijven --- Education --- Aims and objectives --- Experimental methods --- Grade repetition --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Zittenblijvers --- secundair onderwijs --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 464 --- Resultaten en selectie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen). --- Schoolmanagement. --- Zittenblijvers. --- secundair onderwijs. --- Resultaten en selectie.
Choose an application
Elke leerkracht, elke ouder, elke logopedist& kan er mee te maken krijgen: een kind met leer-, gedrags- of ontwikkelingsstoornissen. Om een zekere houvast te bieden, hebben de auteurs Karl Baert en Professor Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen met hun boek 'Ik hoor er ook bij! een duidelijk overzicht van de 10 meest voorkomende stoornissen bij kinderen en jongeren.
spraakstoornissen --- autisme --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- schrijfstoornissen --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- Orthopedagogics --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- dyscalculie --- taalstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsproblemen --- Spraakstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Dysorthografie --- DCD --- STOS --- Autisme --- ADHD --- NLD --- VSLD --- Angststoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- dysorthografie --- leerstoornissen --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen --- Leerstoornissen --- Psychische stoornissen ; jeugd --- ontwikkelingspsychologie --- 376 --- Gedragsstoornissen --- Kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 159.98 --- PXL-Education 2014 --- Ontwikkelingsproblemen --- Developmental Coordination Disorder --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornis --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Angststoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Kinderen met leerproblemen hebben het moeilijk. Achter hun problemen liggen vaak ontwikkelingsstoornissen ten grondslag. Deze worden minder makkelijk getolereerd dan zichtbare. Ouders die ontdekken dat hun kind een leerprobleem heeft voelen zich veelal voor een zware taak gesteld. Zij kunnen daarbij wel wat hulp gebruiken, ook al omdat leermoeilijkheden vaak gepaard gaan met gedragsproblemen. Het is nuttig te weten wat er in een leerprobleem verborgen kan zijn, hoe het komt dat kinderen soms zo afwijkend reageren en wat de direct betrokken opvoeders samen met de school kunnen doen. Dit boek behandelt problemen die invloed kunnen hebben op het leergedrag en het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen, zoals ADHD, dyslexie en dyscalculie en minder bekende, zoals ASS/PDD-NOS, epilepsie, DCD en NLD. In deze herziene uitgave zijn de moderne ontwikkelingen binnen de orthopedagogiek opgenomen. Ook worden de neuropsychologie en het begrip 'executieve functies' besproken.
Leerstoornissen ; kinderen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- 464 --- Diagnostiek --- Handelingsplannen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerproblemen --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Leerprobleem --- Kind --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Het aantal kinderen met een leesachterstand groeit de laatste jaren schrikbarend. Goed leren lezen heeft weinig te maken met intelligentie, maar alles met de rijpheid en ontwikkeling van de hersenen. Ook wordt er vaak te snel van uitgegaan dat ?een leesachterstand wel dyslexie zal zijn?, wat lang niet altijd het geval is.Oefenen, en nog eens oefenen, is vaak de aanpak wanneer het lezen achterblijft. Oefenen met lezen heeft echter geen zin als de werkelijke oorzaak van de achterstand niet bekend is. We zouden onszelf vragen moeten stellen als: is een kind in zijn ontwikkeling wel toe aan leren lezen? Hoe is de samenwerking van de ogen? Kunnen zij een rustig beeld creëren zodat de letters stilstaan? En zijn de verbindingen tussen de verschillende hersengebieden die nodig zijn om te kunnen leren lezen voldoende ontwikkeld?In dit praktische boek wordt uitgelegd hoe kinderen met een grote leesachterstand veel vorderingen kunnen maken. Spelenderwijs leren, letters kleien, de juiste leesbladen om woordstukken te automatiseren, werken met de Lire-kaarten®: dit boek nodigt uit om zelf aan de slag te gaan. Zo wordt lezen een plezier!Marijke van Vuure heeft meer dan veertig jaar ervaring in het begeleiden van kinderen met leesachterstanden. Als leerkracht in het basisonderwijs ontdekte zij dat er niet genoeg tijd en juiste begeleiding was voor deze kinderen. Zij specialiseerde zich in dyslexie en leesproblemen in het algemeen, startte een praktijk en ontwikkelde haar eigen succesvolle manier van werken. Marijke schreef ook het veelgevraagde boek ?Dyslexie en touwtjespringen?.Bron: https://uitgeverijakasha.nl/boeken/leren-lezen-doe-je-met-je-lijf/
Aanvankelijk lezen ; didactiek --- Leerstoornissen ; kinderen --- Didactics of Dutch --- leesproblemen --- talenonderwijs --- taalverwerving --- aanvankelijk lezen --- motoriek --- lezen --- Lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Leesstoornissen ; kinderen
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|